Kyllingwok med grønnsaker, soyasaus og kokosmelk

Kyllingwok med grønnsaker - sunt og godt

Kyllingwok med økologiske grønnsaker er næringsrikt og utrolig smakfullt. En enkel middag som er populær hos oss. Du kan jo selv velge hvilke ingredienser du ønsker å ha i woken. Ingredienser til kyllingwok med økologiske grønnsaker Løk eller purre Sellerirot Rødbete Gulrot Brokolli Fremgangsmåte Løken kuttes i staver eller i små båter. Purren kuttes i … Les mer

Glutenfritt nøttefrøbrød inspirert av Berit Nordstrand

Glutenfritt nøttefrøbrød inspirert av Berit Nordstrand - skiver ferdig stekt

Glutenfritt nøttefrøbrød har virkelig gitt meg svaret på håpet jeg hadde om å finne et brød som er godt på smak, har fin konsistens og er svært næringsrikt. Dette brødet metter også veldig godt. Bak gjerne flere brød og del hvert i størrelse som passer deg og din familie. Jeg deler nøttefrøbrødet i 4 og … Les mer

Vaniljekrem med mandler og nøtter, uten egg og melk

Vaniljekrem med mandler og nøtter, uten egg og melk

Jeg leter etter gode oppskrifter når jeg ikke skal ha kumelk, gluten og sukker. Da er det kjærkomment å få tips til ny kostholdsretning. Vaniljekrem med mandler og nøtter og vaniljepulver blir ikke helt det samme som gammeldags vaniljekrem, men det duger. Sunt og velsmakende er det i hvertfall. Jeg opplever at jeg venner meg … Les mer

Helt rå sjokoladekake med nougat, karamell og nøtter

Helt rå sjokoladekake med nougat, karamell og nøtter - sunt og godt

Helt rå sjokoladekake med nougat, karamell og nøtter uten å tenke på gluten, sukker og melk. Ei heller egg. Det virker for godt til å være sant! Men det er det ikke, det går nemlig an. Jeg ble presentert for disse ingrediensene første gang høsten 2019. Masse smak, søtt og utrolig smakfullt og mektig. Ingredienser … Les mer

7 måter å bekjempe inflammasjon – betennelse i kroppen

Krusiferøse grønnsaker - brokkoli

Det finnes i alle fall 7 måter å bekjempe inflammasjon – betennelse i kroppen: Spis ubearbeidet mat, høyt i fiber og planterikt Spis sunt fett Forsiktig trening/bevegelse (ut fra din helsetilstand) God hvile/avslapning/søvn Finn ut om du har noen matintoleranser/allergier – IgG/IgE Ta probiotika hver dag Ta multivitamin Spis mer grønne, krusiferøse grønnsaker og mindre … Les mer

Nettside av WebNext | Personvern